.

1. ČAS:
Čas, ktorý človek strávi nad zhotovením výrobku vôbec nie je krátky. Už len samotné vymyslenie zaberá množstvo hodín, v niektorých prípadoch dokonca dní. Stroje sú v tomto zmysle používané len veľmi zriedka. V dobe vysokých technológií je teda veľkou vzácnosťou, ak je niekto ochotný svoj čas využiť práve na ručné práce.

mýdlo

2. KVALITA:
Keďže samotný výrobok nie je zhotovený z polotovarov, potrebné suroviny naň sú pomerne drahé. Väčšina lokálnych predajcov sa snaží nakupovať v menších obchodoch či reťazcoch, kde sú ceny vyššie. Základom dobrého predaja je aj kvalitná fotografia, teda upútavka. Aj keď sa to občas nezdá, samotné fotenie často zaberá takmer celý deň. Ak má predajca v pláne dosiahnuť naozaj umelecké výsledky a urobiť dojem, je nutné zaobstarať si kvalitnú techniku, po prípade si zaplatiť profesionálneho fotografa.

3. KRÁSA:
Málokto si pri pohľade na ručne vyrobenú vec povie, že nie je pekná alebo je dokonca škaredá. Krásu jej dodáva predovšetkým nie dokonalé, nepresné spracovanie. Pri strojovej výrobe sa totiž ľahko stane, že sú kusy tovaru totožné. Toto je to však jedna z výhod, že každý kus je istým spôsobom výnimočný. Ľudí poteší, ak je objednávka doručená v peknom balení alebo je k nej pripojený vlastnoručne napísaný odkaz. Človeku vyčarí predajca takýmto spôsobom úsmev na tvári.

hrnečky

.

4. ÚZKA KOMUNITA SPOTREBITEĽOV:
Práve kvôli svojej cene sa produkt dostáva k malému počtu zákazníkov. Len malá časť obyvateľstva si v dnešnej dobe radšej priplatí. Všetci vyhľadávame čo najväčšie množstvo za čo najnižšiu cenu. Málo ľudí pozná stránky či mená tých, ktorý sa výrobou zaoberajú. A tak sa dostávame k druhému problému, a to malej reklame. Veľké firmy si môžu dovoliť propagácie na sociálnych sieťach, v obchodoch, reklamných letákoch. Niekedy je to však prínosom, pretože sa stáva, že neustále opakovanie reklám nás od kúpy skôr odradí. Akonáhle zbadáme niečo nové, čo nevidíme dennodenne v reklamách, veľmi radi nakupujeme.
Ručná výroba si teda zaslúži veľký obdiv. Nevýhodou je, že takto podnikať nemôže každý. Talent či šikovnosť sú prvotnou požiadavkou. Rozhodne to nie je jednoduché, a preto je potrebné šikovných ľudí podporiť a uvedomiť si, koľko za tým stojí námahy.

Netradičný business z tradičných surovín
4.3 (85%)16
.