Tento chlebík je výbornou a hlavne zdravou náhradou toho klasického. Čo sa chuti týka, je naozaj veľmi lahodný, takže sa hodí aj pre tých, ktorý zdravými potravinami opovrhujú. Neobsahuje žiadnu múku, takže sa z neho nepriberá a nezaťažuje trávenie. Naopak obsah bielkovín a proteínov je obzvlášť vysoký. Keďže sa pripravuje aj so semenami, je výborným zdrojom nenasýtených kyselín, vitamínov a mineráli.

chleba
 
Budete potrebovať:

  • 100 gramovtvarohu
  • 4 vajíčka
  • Soľ
  • Olivový olej
  • Sódu bikarbónu, alebo kypriaci prášok
  • 300 gramovsemien rôzneho druhu- slnečnicové, ľanové, chia, sezamové… výber je len na vás

 
Príprava chlebíka je veľmi jednoduchá a v podstate na ňom nemáte čo pokaziť. Najprv si v miske rozrobte tvaroh tak, aby sa vám s ním ľahko pracovalo. Oddeľte žĺtka a bielka. Z bielok vyšľahajte tuhý sneh, ktorý si zatiaľ odložte nabok. Žĺtka zamiešajte spolu s tvarohom. Pridajte štipku soli a približne jednu kávovú lyžičku sódy bikarbóny, alebo kypriaceho prášku do pečiva. Použite to, čo máte, pretože obe suroviny urobia svoju prácu, teda cesto nakypria. Nakoniec nasypte do tvarohu a žĺtkov semienka a kvapku olivového oleja. Všetko spolu dobre premiešajte. Teraz prichádzajú na rad bielka vyšľahané do peny. Tú zapracujte do pripravenej tvarohovej zmesi. miešajte ju opatrne, aby vám nespľasla. Takto by chlieb stratil svoju vzdušnosť. Cesto nalejte do formy na pečenie. Nebudete ho vaľkať ani hniesť. Jeho konzistencia je totiž riedka, takže sa nezľaknite, že ste niečo pokazili. Rúru si predhrejte na cca 190 stupňov Celzia a chlieb pečte asi päťdesiat minút. 

vejce
 
Pre koho je večerný bielkovinový chlieb určený:

  • Pre všetkých, ktorí chcú žiť zdravo.
  • Pre ľudí, ktorí sa snažia zhodiť nejaké tie kilogramy.
  • Pre športovcov, alebo fyzicky vyťažených ľudí.
  • Pre ľudí s intoleranciou na lepok.
  • Pre všetkých, ktorí detoxikujú.
  • Pre tých, ktorí majú problémy s trávením vlákniny ( v tomto prípade vám totiž môže múka spôsobovať zažívacie ťažkosti)