1. tip – Vyvetrajte si alebo zapnite klímu

Chlad vám pomáha nielen zaspať, ale takisto ovplyvňuje aj kvalitu spánku, je jedným z jeho najdôležitejších faktorov. Pri zaspávaní sa musí telová teplota znížiť o 1,5°C, aby vaše telo bolo schopné upadnúť do pokojného spánku a znížená teplota v miestnosti tomu dobre napomáha. Odporúčaná teplota na spánok je okolo 18,3°C.

spící žena.jpg

2. tip – Dajte si teplú sprchu alebo vaňu

V prípade kúpania je zas dôležité mať vyššiu teplotu vody. Po teplej sprche sa práve teplota tela zníži, lebo teplo má kam unikať. Takto si váš mozog začne myslieť, že je čas na spanie.

3. tip – Niekoľko hodín pred spaním sa vyhýbajte kofeínu

Kofeínu trvá 8 hodín, kým vyprchá, takže sa odporúča piť kávu iba počas ranných hodín.

4. tip – Relaxujte pred spaním

Začítajte sa do knihy alebo si pustite hudbu hodinu pred spánkom. To vám pomôže ukľudniť váš mozog.

5. tip – Získajte dostatok slnečného svetla

Na dovolenke by to nemal byť problém, ale píšem sem pre istotu aj tento tip. Slnečné svetlo vám dáva znak, kedy máte byť hore, a kedy máte spať, takže ak ste prechádzali cez rôzne časové pásma, môžete si takto upraviť váš rozvrh spánku.

6. tip – Levanduľa

Levanduľový čaj upokojuje nervy, a je účinným bojovníkom proti nespavosti. Levanduľu môžete nájsť v množstve dovolenkových destinácii, takže nič vám nemôže zabrániť od pokojného spánku. Spanie podporuje aj levanduľová esencia…

hotelový pokoj.jpg

7. tip – Tajomstvo spánku u námorníkov

Týmto spôsobom môžete zaspať do 2 minút aj keby traktory padali. Veľmi účinný tip sama ho mám vyskúšaný. Na začiatku vám môže trvať dlhšie, ako 2 minúty, ale po čase si zvyknete.
Kroky techniky:
* Musíte systematicky zrelaxovať každú časť vášho tela. Hlboko sa nadýchnite, zavrite oči a zamerajte sa na vašu tvár.
* Predstavte si, ako sa každý váš tvárový sval postupne uvoľňuje (nerobte grimasy alebo sa nezačnite smiať, to by proces ešte spomalilo).
* Dýchajte pokým cítite, že všetky vaše svaly na tvári sú uvoľnené.
* To isté spravte so všetkými svalovými skupinami na vašom tele.
* Po zrelaxovaní vášho tela sa presuňte na zrelaxovanie vašej mysle.
* Každú myšlienku, ktorá vám prebehne hlavou len nechajte a nezačnite nad ňou rozmýšľať. Možno vám to bude trvať trochu dlhšie, ale po čase si zvyknete.
* Snažte sa zameriavať len na dýchanie a nenechajte sa rozrušiť niečím iným. Relaxačná hudba, ktorá sa dá zadarmo nájsť na YouTube, môže pomôcť prehlušiť vonkajší hluk.
* Ak sa nedokážete zameriavať na dýchanie, skúste sa dostať myšlienkami na nejaké pokojné miesto bez hluku.
* V prípade, že nemôžete prestať rozmýšľať hovorte si : nerozmýšľaj, stále dookola.
* Mali by ste sa dostať až takmer do meditačného stavu.
* Môže to znieť jednoducho, ale práve stále skúšanie vás môže v tejto technike vylepšiť.
* Odporúčam ju praktizovať aj pri dlhej ceste autobusom alebo lietadlom.